Pozycjonowanie stron internetowych: kilka porad, aby być na samej górze

  • Wybierz spójne słowa kluczowe, które są często wyszukiwane
  • Zoptymalizuj metatagi Twojej strony
  • Wstaw główne słowo kluczowe w tytule i podytułach strony
  • Utwórz tekst, który będzie zawierał główne słowo kluczowe
  • Spraw, aby inne strony pisały o Twojej, tak aby dodały linki do Twojej strony
  • Zawsze aktualizuj zawartość Twojej strony
  • Utwórz .xml sitemap (mapę strony), aby być pewnym że Google zindeksuje Twoją stronę
  • Utwórz robots.txt file
  • Sprawdzaj ruch na stronie poprzez takie narzędzia jak Google Analytics

Wybierz spójne słowa kluczowe, które są często wyszukiwane

Pozycjonowanie strony internetowej zawsze zależy od wyboru najbardziej dopasowanych słów kluczowych dla naszej strony. Aby dokonać właściwego wyboru, najlepiej zapytać siebie samego o:

  1. słowa kluczowe, które lepiej pasują do zawartości;
  2. sprawdzić prognozy wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych na słowka kluczowe, które wybraliśmy;
  3. konkurencyjne strony, które używają tych samych fraz kluczowych

Ostateczny wybór słów kluczowych będzie określany na podstawie oryginalnej listy zgodnych słów filtrowanych przez dwa następujące kryteria: na największą liczbę wyszukiwań w wyszukiwarkach i konkurencyjności danego słowa kluczowego. Wartym podkreślenia jest, aby każda podstrona Twojej strony internetowej była zoptymalizowana na określone słowo kluczowe. Skupiając się na słowach kluczowych i treści, możemy lepiej wypozycjonować naszą stronę i sprawić, że zawartość będzie lepiej zrozumiała dla robotów indeksujących i użytkowników przeglądająych naszą stronę.

Zoptymalizuj metatagi Twojej strony

Wszystkie strony mają trzy bardzo ważne tagi dla optymalizacji strony internetowej: tytuł, opis i słowa kluczowe. Musimy utworzyć te tagi zgodnie z poniższymi kryteriami:

  • najbardziej ważne słowo kluczowe musi być zawarte w tytule, wprowadź je jak najbardziej możliwe z lewej strony
  • tytuł powinien określać stronę, dlatego nie może to być tylko lista słów kluczowych. Powinien zawierać słowo kluczowe plus opis zawartości stron
  • opis powinien wyjaśniać zawartość strony internetowej w maksymalnie dwóch akapitach;
  • warto skupić się na kilku słowach kluczowych, które pasują do Twoich treści

Wstaw główne słowo kluczowe w tytule i podtytułach strony

Zawartość strony powinna posiadać tylko jeden główny tytuł (tag/znacznik <h1>) plus różne podtytuły. Aby dostać się na szczyt wyszukiwarek, fundamentalną rzeczą jest wykorzystanie głównego słowa kluczowego zarówno w tytule jak i podtytułach.

Utwórz tekst, który będzie zawierał główne słowo kluczowe

Teksty, które będą wprowadzane na stronie powinny zawierać główne słowo kluczowe. Dokładniej, częstotliwość słowa kluczowego przy jednym wpisie powinna być mniejsza niż 5% spośród wszystkich słów w tekście. Ponadto podczas tworzenia tekstu lepiej jest unikać uzywania przymusowych zwrotów ze słowami kluczowymi. Pamiętaj, że tekst ma być napisany dla użytkowników, stąd słowa kluczowe powinny być zawarte w tekście w naturalny sposób, a nie tylko po to by roboty indeksujące stronę odnalazły je w tekście.

Spraw, aby inne strony pisały o Twojej, tak aby dodały linki do Twojej strony

Bycie na szczycie wyników wyszukiwarek internetowych zależy również od ilości i jakości linków – zewnętrznych linków prowadzących do Twojej witryny. W celu pozyskania tych linków konieczne jest skupienie się na jakości treści zamieszczanych na Twojej stronie: jeśli są ciekawe, internet sam będzie mówił o Twojej stronie.

Zawsze aktualizuj zawartość Twojej strony 

Jeśli Twoja strona jest często aktualizowana, zauważysz, że pozycja Twojej strony wzrośnie w SERP. Dlatego główną zasadą SEO jest DBANIE O ZAWARTOŚĆ Twojej strony!

Utwórz .xml sitemap (mapę strony), aby być pewnym że Google zindeksuje Twoją stronę

. XML Sitemap (mapa strony) to mapa, która obejmuje wszystkie adresy URL strony internetowej. Przez utworzenie xml. sitemap i przesłanie jej, przez Webmaster Tool twojego konta Google, będzie miał pewność, że wszystkie adresy URL Twojej witryny zostały zaindeksowane.

Utwórz plik robots.txt

Plik “robots.txt” jest plikiem tekstowym, który zawiera informacje dla wyszukiwarek internetowych na temat części tekstów, które chcesz indeksować. Optymalizacja stron dla wyszukiwarek internetowych jest bardzo ważna positiong stron internetowych jest bardzo ważne, ale w tym przypadku, jesr lepiej wykluczyć niektóre części strony, które nie chcemy indeksować – tj. obszarów prywatnych – dzięki plikowi robots.txt.

Sprawdzaj ruch na stronie poprzez takie narzędzia jak Google Analytics

Pozycjonowanie strony internetowej jest dynamicznym procesem, który musi być regularnie sprawdzany i poprawiany, z dnia na dzień. Sprawdzanie statystyk ruch na witrynie jest fundamentem dla określenia strategii uzyskania pozycji na szczycie wyników wyszukiwarek internetowych.

Zbuduj swoją stronę z 1 Minute Site

Nie potrzebujesz żadnych zaawansowanych umiejętności technicznych i komputerowych